Yrittäjän tukena

Yrityksen kirjanpito

Ravintola tilausjärjestelmä

Sähköinen ajanvaraus

Bluepeak Oy

Hakukoneoptimointi

Hyvällä hakukoneoptimoinnilla säästät valtavasti markkinointi euroja.

Mitä kotisivujen hakukoneoptimointiin kuuluu?

Kotisivujen ylläpito

Sisällön optimointi

Sivuston sisällön tulee olla laadukasta, ajankohtaista ja relevanttia käyttäjien kannalta. Sivuston sisällön tulee myös sisältää avainsanoja, joita käyttäjät käyttävät hakukoneissa. Arvaatko mikä on tämän sivun päähakusana?

Kuvien optimointi

Kuvien hakukoneoptimointi on monivaiheinen prosessi, jonka lopputulemana sivuston kuvat ovat sisäisesti luotu niin että erilaiset hakukoneet ymmärtävät mistä kotisivut kertovat.

Tekninen optimointi

Sivuston tekninen toteutus tulee olla hakukoneystävällinen. Tämä tarkoittaa muun muassa sivuston nopeuden optimointia, responsiivisuutta eri laitteilla, selkeää URL-rakennetta ja hyvää navigointia.

Kotisivut kokonaisratkaisulla

Analytiikan optimointi

Sivuston analytiikan seuranta auttaa ymmärtämään käyttäjien käyttäytymistä ja sivuston suorituskykyä. Analytiikan avulla voi myös optimoida sivustoa paremmin vastaamaan käyttäjien tarpeita. Jo tästä käy selville että sivuston optimointi ei tapahdu kerralla.

Sivuston linkit

 Sivuston linkkien tulee olla laadukkaita ja relevantteja muiden sivustojen suhteen. Hakukoneet arvioivat linkkien laatua ja määrää sivuston arvon määrittämisessä. Sivuston kokonaisrakenne myös hahmottuu linkitysten kautta. Sivuston sisäiset ja ulkoiset linkit.

Kotisivujen optimointi

Tämä sivu on tarkkaan optimoitu erillaisille laitteille. Sivua on rakennettu myös käyttäjänäkulmasta, sekä hakukoneoptimoitu huippuun. Huippu optimointiimme kuuluu yrityksesi pääsivut. Teemme työtä, jotta asiakkaat löytävät sivustollesi ja kontaktoivat yritystäsi.

Seo hakukoneoptimointi

Seo hakukoneoptimointi on vaiheittainen prosessi, jonka avulla sivustosi saa hyviä osumia erilaisissa hakukoneissa. Kun teemme yrityksellesi uudet kotisivut, saat pahaan mahdollisen startin sivustosi näkyvyyden varmistamiseksi hakukoneissa.

Mitä on seo-optimointi?

Seo tulee sanoista search engine optimation. Hakukoneita meillä on mm. Google, Yandex, Yahoo, Bing... Hakukoneoptimointi huomioi nämä mm...

Indeksointi hakukoneille

Ilman indeksointia hakukoneet eivät tunnista sivustoasi. Käytämme indeksointiin RankMath lisäosaa.

Kartoitamme parhaat hakusanat

Kartoitusta varten käytämme mm. Googlen apuja, joista luomme parhaat hakusanat excel taulukon. Poimimme sivustollesi yksilöidyt hakusanat.

Sivukohtainen hakusana

Teemme hakukoneoptimoinnin sivukohtaisella hakusanalla ja muutamalla rinnakkaisella apusanalla. Näin voimme luoda parhaat edellytykset hakukoneille rankata sivustoasi ylöspäin hauissa.

Lisäosat hakukoneoptimoinnissa

Asennamme sivustolle RankMath pro version, joka antaa meille laajat analytiikka mahdollisuudet. Käytämme myös NeilPatelin luomia malleja optimointiin.

Laatutaso

Laatutaso tarkoitamme lisäosien antamia markkereita, jotka määrittelevät optimoinnin onnistumisen. Onnistumiseen vaikuttavat monet yksittäiset tekijät.

Seuranta

Sivustoja tulee seurata, jotta menestyminen voi tapahtua yrityksesi kotisivuilla. Kilpailu kärkisijoista on kovaa ja etusivulle pääseminen vaatii työtä ja aikaa.

Rich results

Rich results tarkoittaa tulosta, jossa kuva tulee mukaan hakukonenäkyvyyteen yhdessä sivustosi tarjoilun kanssa. Tästä esimerkkinä vaikkapa hakusana: sähköinen ajanvarauskalenteri - tämä on esimerkki onnistumisesta.

Kuuluuko Local Seo - eli paikallinen hakukoneoptimointi yrityksellenne?

Kyllä huomioimme aina yrityksen erityislaatuisuuden ja paikkakunnallisen ulottuvuuden. Paikallinen seo-optimointi on erityisen tärkeää yrityksille, joilla asiakkaat ovat lähellä. Kun asiakas tilaa meiltä olemme päättäneet ryhtyä tekemään paikallisen hakukoneoptimoinnin aina uusille asiakkaillemme. Se on yksi laadukkaan palvelun merkki. Haluamme että asiakkaat saavat täyden hyödyn upeista kotisivuistaan.

Onko hakukoneoptimointi pysyvä ratkaisu, vai pitääkö sitä päivittää?

Asiassa on kaksi näkökulmaa.

1) Se on pysyvä ratkaisu. Ainakin siinä mielessä että kun aluksi laittaa moottorin hyvään kuntoon ja optimoi sivuston laajasti niin se kantaa kotisivuja pitkälle tulevaisuuteen. Hakukoneoptimoinnissa on huomioitava joitakin perusasioita, jotka on syytä toteuttaa aina sivustoa rakennettaessa. Mutta…

2. Hakukoneoptimointi (SEO) ei kuitenkaan ole pysyvä ratkaisu, vaan sitä täytyy jatkuvasti päivittää ja parantaa. Hakukoneet muuttavat jatkuvasti algoritmejaan ja hakutulosten sijoittelua, joten on tärkeää seurata näitä muutoksia ja sopeuttaa sivuston optimointi niihin.

Lisäksi internet ja verkkomarkkinointi kehittyvät nopeasti, ja uusia teknologioita ja trendejä tulee jatkuvasti. Esimerkiksi mobiililaitteiden käyttö on kasvanut valtavasti viime vuosina, mikä on vaikuttanut merkittävästi hakukoneoptimointiin. Siksi on tärkeää pitää sivuston hakukoneoptimointi ajan tasalla ja mukautua uusiin trendeihin ja käytäntöihin.

Lisäksi kilpailu verkossa kasvaa jatkuvasti, ja kilpailijat voivat tehdä muutoksia sivustoihinsa, jolloin he voivat saada paremman sijoituksen hakutuloksissa. Tämä voi vaikuttaa sivuston sijoitukseen hakutuloksissa ja vaatia optimointitoimia sen parantamiseksi.

Siksi hakukoneoptimointi on jatkuvaa työtä, joka vaatii seurantaa ja päivittämistä, jotta sivusto pysyy kilpailukykyisenä ja näkyvänä hakutuloksissa.

Pitääkö ostaa uudet kotisivut, jotta teette hakukoneoptimoinnin?

Ei tarvitse, harkitsemme kuitenkin tarkkaan mihin projekteihin lähemme tekemään optimointia, koska monesti järjestelmät on hyvin erilaisia ja usein sivuja voi joutua muokkaamaan merkittävästikin parhaan tuloksen saamiseksi.

Olemme tekemässä parhaillaan eräälle suomalaiselle suurelle yritykselle hakukoneoptimointia tulospohjaisesti. Tämä kyseinen keissi sopi meille, koska palveluympäristö on wordpress pohjainen ja vielä samalla divi teemalla rakennettu kuin meidänkin verkkosivut.

Teettekö hakukoneoptimointia tulospohjaisesti?

Kyllä teemme. Ajattelemme että tässä tuloksellisuus puhuu puolestaan. Otamme jonkinsuuruisen perushinnan, jonka jälkeen tuloksista maksetaan tulospalkkio. Tutustumme ensiksi tapaukseen ja sen jälkeen määrittelemme mittarit ja tulokset joita tavoittelemme.

Tulospohjainen sopimus on aina vähintään 6 kk mittainen. Teemme lujasti töitä, jotta asetetut tavoitteet toteutuvat. Kotisivujen hakukoneoptimointi on aikaa vievä prosessi, jossa tulokset tulevat näkyviin viiveellä.

Paljonko maksaa hakukoneoptimointi?

Kun ostatte meiltä yrityksellenne uudet kotisivut. Teemme uusille kotisivuille laajan hakukoneoptimoinnin 3 – 5 pääsivulle. Tämä kuuluu yrityksemme palveluun, eikä se maksa teille yhtään enempää.

Mikäli haluatte jatkaa sivuston kehittämistä eteenpäin kanssamme myös hakukoneoptimoinnin osalta alkaa hinnoittelumme 100 eurosta kuukaudessa ylöspäin. Sovimme tässä yhteydessä yhteisiä tavoitteita optimoinnin osalta ja määrittelemme hintaa ja tuloksellisuutta sen mukaisesti.

Yhteiset pelisäännöt ja työalat ovat tärkeitä kotisivujen kehittämisessä näkyvään ja toimivaan suuntaan. Mikäli yrittäjä on omatoiminen ja haluaa osallistua kotisivujen kehittämiseen ja työstämiseen laajemmin on mahdollisuudet todella isot. Mikäli palvelu ostetaan kaikkineen ulkopuoliselta yritykseltä on prosessi puolestaan hinnakas.

Oletteko edullinen vai kallis työssänne?

Vertailtuani eri palveluja, pystyn sanomaan rehellisesti että olemme erittäin kilpailukykyisyä hinta laatusuhteen piirissä. Jo perussivuille tehtävä optimointi, joka tapahtuu uusien kotisivujen yhteydessä on laajempi kuin kilpailijoilla joita tunnemme. Mutta tämä vertailu tietysti teidän on paras tehdä itse.

Two columns
Vertical
Horizontal

Laskuri verkkosivutarpeisiin alv 0%

Kokonaiskustannus

"{{getWooProductName}}" has been added to your cart

Your service request has been completed!

We have sent your request information to your email.
Issued on: {{ $store.getters.getIssuedOn }}
Payment method: {{ $store.getters.getPaymentType }}
{{ item.label }}: {{ item.converted }}

Hakukoneoptimointi (SEO) on prosessi, jossa pyritään parantamaan verkkosivuston näkyvyyttä hakutuloksissa hakukoneiden kautta. Hakukoneoptimoinnin avulla voidaan pyrkiä parantamaan sivuston liikennettä ja sitä kautta saada enemmän potentiaalisia asiakkaita ja käyttäjiä sivustolle. Seo hakukoneoptimoinnille on jatkoa konversio-optimointi. Mutta siitä ehkäpä myöhemmin lisää.

SEO:ssa on kaksi pääaluetta: on-page-optimointi ja off-page-optimointi. On-page-optimoinnissa optimoidaan verkkosivuston sisältö, rakennetta ja koodia hakukoneiden vaatimusten mukaisiksi. Sisältöä optimoidaan tärkeiden hakusanojen käytöllä ja oikealla sijoittelulla, ja sivustorakennetta parannetaan muun muassa sisäisellä linkityksellä ja URL-rakenteella. Koodin optimointiin kuuluu esimerkiksi sivuston nopeuden parantaminen ja mobiililaitteiden ystävällisyyden varmistaminen.

Off-page-optimoinnissa taas keskitytään verkkosivuston ulkopuolisiin tekijöihin, kuten ulkoisiin linkeihin eli backlinkkeihin, sosiaalisen median toimintaan ja muuhun verkkomainontaan. Backlinkit ovat tärkeitä, koska ne osoittavat, että verkkosivustoa suositellaan muissa verkkosivustoissa. Sosiaalisen median toimintaan kuuluu esimerkiksi sisällön jakaminen sosiaalisessa mediassa ja yhteydenpito seuraajiin.

SEO on jatkuva prosessi, jossa seurataan ja analysoidaan verkkosivuston liikennettä ja hakutuloksia. Tämän perusteella voidaan tehdä muutoksia ja parannuksia, jotta verkkosivusto pysyy ajantasalla hakukoneiden muuttuvien vaatimusten kanssa.

Kaiken kaikkiaan SEO on tärkeä osa verkkosivustojen kehittämistä ja markkinointia. Hyvin optimoitu verkkosivusto parantaa sivuston löydettävyyttä, houkuttelee enemmän kävijöitä ja auttaa parantamaan sivuston liiketoimintaa.

SEO:n hinta voi vaihdella huomattavasti sen mukaan, mitä kaikkia palveluita halutaan ostaa ja minkä tyyppistä verkkosivustoa halutaan optimoida. Jotkut yritykset voivat tarjota perus SEO-palveluita muutamalla sadalla eurolla kuukaudessa, kun taas toiset voivat pyytää useita tuhansia euroja kuukaudessa kattavammista palveluista.

Useimmat SEO-yritykset hinnoittelevat palvelunsa kuukausimaksulla, joka perustuu käytettyihin tunteihin ja palveluiden laajuuteen. Käytetty aika voi vaihdella suuresti riippuen yrityksen tarjoamista palveluista. Perus SEO-palveluihin voi kuulua esimerkiksi avainsanatutkimus, sivuston tekninen auditointi, sisältöstrategian kehittäminen ja raportointi, kun taas kattavampi palvelu voi sisältää esimerkiksi linkkien hankintaa, kilpailijoiden analysointia ja jopa hakukonemarkkinointia.

On myös tärkeää huomata, että SEO-palveluiden hinta riippuu myös verkkosivuston koosta ja monimutkaisuudesta. Suuremmat sivustot, joissa on paljon erilaisia sivuja ja sisältöä, vaativat enemmän työtä ja resursseja kuin pienemmät sivustot.

Haluatko oppia tekemään hyvää hakukoneoptimointia?

Verkkosivujen näkyvyyteen voi vaikuttaa paljon itsekkin. Monesti asiat opitaan erehdyksien kautta. Kuitenkin helpottaa jos saat alusta alkaen parhaat työkalut ja opettajat itsellesi. Monesti aloittelevan yrittäjän kannattaa perehtyä ainakin jossakin määrin vaikkapa hakukonenäkyvyyden lisäämiseen. Samalla näet missä voit tarvita apua ja mitä ehkäpä sinun itse on hyvä olla tekemässä. Käytämme verkkosivuprojekteissamme RANK-MATH PRO – LISÄOSAA, joka on maksullinen. Lisäosasta on monia hyviä tutoriaaleja ja voit vaikkapa alkaa perehtymään hakukoneoptimointiin seuraavan videon kautta. Tilatessasi meiltä uudet kotisivut, asennamme sinulle tämän oivallisen lisäosan käyttöösi sen laajoilla ominaisuuksilla.